TY - JOUR ID - 17456 TI - یک مدل برنامه‌ریزی چند‌هدفه برای مساله برنامه‌ریزی دروس دانشگاهی JO - مجله مدل‌سازی پیشرفته ریاضی JA - JAMM LA - fa SN - 2251-8088 AU - حسینی دهمیری, سید علیرضا AU - صمدی, محمد عارف AD - گروه ریاضی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، رفسنجان، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 12 IS - 1 SP - 90 EP - 107 KW - مسائل برنامه‌ریزی چندهدفه KW - مساله برنامه‌ریزی دروس دانشگاه KW - برنامه‌ریزی صفر و یک DO - 10.22055/jamm.2022.39456.1990 N2 - برنامه‌ریزی دروس دانشگاهی یکی از دغدغه‌های مدیران گروه در شروع هر ترم تحصیلی است. محدودیت‌های فراوان در رابطه با دروس، کلاس، اساتید و گروه‌های دانشجویی باعث شده است که پیچیدگی محاسباتی این مساله بسیار بالا بوده و در گروه مسائل انﭘﯽ ﺳﺨت قرار ‌گیرد. در این مقاله سعی شده است این مساله با رویکرد برنامه‌ریزی چندهدفه صفر و یک مورد بررسی قرار گرفته و با تعریف حداقل متغیرهای مورد نیاز، مدل ریاضی مساله نوشته شود. رویکرد انتخابی برای برخورد با مساله رویکرد مبتنی بر فعالیت می‌باشد تا تعداد متغیرهای لازم برای مدل‌سازی مساله قابل قبول باشد. UR - https://jamm.scu.ac.ir/article_17456.html L1 - https://jamm.scu.ac.ir/article_17456_514528cd51b4bc7724ad686e24728bd4.pdf ER -